Restoran Aur Gading; Mee Udang Sungai Dua, Pulau Pinang

Assalamu’laikum. Siapa yang suka makan udang, pasti akan singgah makan mee udang di kedai-kedai makan yang bersepah disepanjang jalan menuju ke utara.

Ada dua kawasan yang famous dengan mee udang. Satu di Kuala Sepetang, Perak dan satu lagi di Sungai Dua, Pulau Pinang.

Selalunya di Sungai Dua, kami akan berhenti makan di gerai tepi jalan highway tu. Tapi kali ni suami ajak kami untuk cuba makan di sini. Kata nya kedai ni dah lama sebenarnya beroperasi. Tapi tempatnya agak jauh sedikit ke dalam kawasan perumahan.

AQ Getaway
Pintu masuk restoran
AQ Getaway
Pintu masuk yang penuh lampu cantik
AQ Getaway
Kawasan yang luas dan banyak tempat parking
AQ Getaway
Deretan hasil laut segar bermacam pilihan
AQ Getaway
Mehh zoom sikit apa yang ada kat situ. Ehehehe….
AQ Getaway
Encik suami tengah excited menangguk udang. Haahahaha…
AQ Getaway
Besar nya udang-udang tu
AQ Getaway
Dalam mangkuk ni ada 6 ekor udang untuk hidangan 2 orang makan
AQ Getaway
Tak cukup yang tadi. Tambah lagi sepinggan mee udang + 3 ekor udang lagi. Huhuhuhu
AQ Getaway
Sotong kangkung nya pun boleh tahan sedap. Portion nya besar. Boleh 3 orang dewasa makan ni
AQ Getaway
Nasi goreng cina pun boleh tahan sedap jugak
AQ Getaway
Tempat duduk kat hujung sekali. Boleh mengadap pemandangan sungai
AQ Getaway
Nak duduk bersila ramai-ramai pun boleh jugak
AQ Getaway
Ada banyak pilihan tempat duduk. Kalau nak lebih privacy pun ada jugak
AQ Getaway
Tempat permainan kanak-kanak

Tak rugi untuk datang cuba mee udang di sini. Cuma nya pesanan saya, kalau datang ramai-ramai kena sediakan duit yang mencukupi. Atau untuk lebih selamat, tanya dulu kat cashier tu berapa RM udang yang kita dah pilih tu.

Jadi tak ada lah terkejut sangat masa nak membayarnya nanti. Sebab harga mee udang nya berdasarkan berapa berat udang yang kita pilih tu.

Selamat menjamu selera….

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s