Kenapa dan siapa perlu untuk ber detoks. Bagaimana untuk memulakannya.

Assalamua’laikum. Ramai yang masih kurang faham siapa, bila dan bagaimana untuk detoks. Detoks ni tak semestinya untuk orang berpenyakit tetapi orang yang kelihatan sihat pun perlu jugak. Sebab toksin akan terbentuk di dalam badan semua orang. Jika dibiarkan, toksin yang berkumpul tu akan menjadi punca macam2 masalah.

comelsihat.wordpress.com
Semua orang perlu detoks

Ada 3 perkara yang boleh menjadi sebab toksin terkumpul dalam badan:

  1. Dari udara yang kita hidu setiap hari yang mungkin telah tercemar.
  2. Makanan yang kita ambil setiap hari tidak dapat dipastikan kebersihannya.
  3. Toksin yang terkumpul di dalam badan akan semakin bertambah dan memudaratkan jika dibiarkan.

comelsihat.wordpress.com

 

Ada banyak sangat manfaat nya bila kita ber detoks ni. Antara 3 manfaat utamanya ialah:

  1. Badan akan jadi lebih sihat dan lebih bertenaga.
  2. Kulit akan jadi lebih cantik dan sihat.
  3. Otak yang cerdas menjadikan kita lebih fokus dan lebih kreatif.

 

comelsihat.wordpress.com
Manfaat apabila ber detoks

 

Untuk mendapatkan hasil detoks yang optimum, digalakkan untuk:

  1. Lebihkan senaman sewaktu di dalam proses ber detoks.
  2. Rileks kan badan. Detoks perlu dilakukan dalam keadaan tenang.
  3. Cukupkan pengambilan minum air kosong mengikut yang disarankan.
  4. Lebihkan makanan yang mempunyai serat tinggi.
  5. Dapatkan rehat (tidur) yang secukupnya.

 

comelsihat.wordpress.com
Detoks

 

Bila anda dah bersedia untuk memulakan regime detoks, ada 3 perkara lagi yang perlu diambil kira:

  1. Mulakan hari pertama detoks pada waktu hujung minggu. Ini untuk mengelakkan apa2 masalah jika anda mengalami perut tidak selesa.
  2. Kosongkan jadual hujung minggu anda supaya anda tidak rasa berserabut terutamanya jika perut anda meragam.
  3. Sentiasa aktif dengan aktiviti yang sihat untuk menggalakkan persekitaran yang selesa dan sihat.
comelsihat.wordpress.com
Detoks

 

Dah faham dengan semua tips di atas? Berminat untuk mulakan detoks anda dengan Shaklee. Jangan risau. Kami ada menyediakan jadual pemakanan yang mudah untuk diikuti.

Semua maklumat, keterangan produk serta testimoni pengguna yang disiarkan bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Dinasihatkan untuk berjumpa doktor/pakar perubatan jika anda menghidapi sebarang penyakit untuk tujuan konsultasi, diagnosis dan rawatan susulan.

Berminat untuk membeli produk Shaklee di atas? Atau berminat untuk membeli mana-mana produk Shaklee?

Penghantaran secara percuma atau COD di kawasan:

  • Sungai Udang Klang,
  • Telok Gadong,
  • Kampung Delek,
  • Jalan Yadi,
  • Teluk Pulai dan kawasan sekitarnya.

Hubungi saya segera. Anda akan dapat konsultasi cara makan yang betul dengan menjadi customer saya.

Nisha. Call/Whatsapp : 012-5425600. Shaklee ID : 912861

img_2663-3

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s