Komplikasi yang teruk akibat berhenti dari ketagihan merokok.

Assalamua’laikum… Setiap perkara yang dah menjadi rutin memang akan timbul komplikasi bila kita nak berhenti. Terutamanya kalau berhenti secara mendadak.

Contoh yang mudah, kita dah biasa lalu jalan yang sama setiap hari ke tempat kerja. Tiba-tiba satu hari tu ada diversion dan kita terpaksa lalu jalan lain. Waktu ni lah masalah akan timbul. Kita akan kelam kabut mencari jalan alternatif. Silap haribulan jadi sesat. Bila dah sesat, kita akan lambat sampai ke destinasi.

Sama juga kalau kita nak lentur pokok terutamanya pokok yang dah tua. Pokok tu dah bertahun elok je tumbuh menegak. Tiba-tiba kita nak lenturkan pokok tu supaya tak meninggi ke atas.

Bila kita cuba lenturkannya, kalau nasib kurang baik batang pokok tu akan patah. Atau kalau tak patah, batang pokok tu akan pecah-pecah dan rosak. Ia akan ambil masa untuk merawat dan pulihkan semula batang pokok yang rosak tu.

Sama lah macam cerita yang saya kongsi di bawah ni. Simtom withdrawal yang dialami oleh dia akibat ketagihan merokok adalah sangat menakutkan.

Komplikasinya, jantung berdebar laju dan naik peluh sejuk adalah antara yang dialami oleh encik yang diceritakan di dalam gambar kat bawah ni. Paling tak best apabila mendapat implikasi luka teruk pada saluran pernafasan akibat kuat merokok.

comelsihat.wordpress.com
Komplikasi yang timbul bila berhenti merokok

Kepada yang cuba-cuba untuk merokok, tak payah lah cuba. Kepada perokok tegar, cuba-cuba lah untuk berhenti. Banyak yang tak bagus tentang merokok ni. Tak ada pun yang bagusnya merokok ni.

Ok…. Kalau ada yang berminat nak cuba Vivix Shaklee, boleh message saya. Kalau nak tengok lagi testimoni-testimoni, saya boleh tunjukkan. Hubungi saya di nombor 012-5425600.

Berminat untuk membeli produk Shaklee di atas? Atau berminat untuk membeli mana-mana produk Shaklee?

Penghantaran secara percuma atau COD di kawasan:

  • Sungai Udang Klang,
  • Telok Gadong,
  • Kampung Delek,
  • Jalan Yadi,
  • Teluk Pulai dan kawasan sekitarnya.

Hubungi saya segera. Anda akan dapat konsultasi cara makan yang betul dengan menjadi customer saya.

Nisha. Call/Whatsapp : 012-5425600. Shaklee ID : 912861

Disclaimer dari saya.

Semua maklumat, keterangan produk serta testimoni pengguna yang disiarkan bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Dinasihatkan untuk berjumpa doktor/pakar perubatan jika anda menghidapi sebarang penyakit untuk tujuan konsultasi, diagnosis dan rawatan susulan.

img_2663-3

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s