Assalamua’laikum…

Saya suka nak cerita pasal masalah ekzema ni. Kulit menggerutu, kering, menggelupas dan yang paling tak best kalau sampai luka dan pedih akibat terlalu asyik menggaru.

Ekzema ni ada kaitan dengan alahan. Kita kena tahu apa yang kita tak boleh makan atau mungkin sebenarnya kita alah dengan persekitaran kita.

Contohnya tempat berhabuk atau mungkin kita tak boleh berpeluh-peluh sangat. Bila berpeluh, keluar ruam dan bila mula menggaru jadilah kulit menggerutu dan ekzema.

Ekzema juga berkait dengan masalah toksin dalam badan. Bila toksin dalam badan dah “beranak pinak”, itu yang segala macam penyakit muncul. Termasuklah ekzema.

 

comelsihat.wordpress.com

 

Untuk “nyah” kan toksin dalam badan, Alfalfa Shaklee boleh membantu. Dalam masa yang sama Alfalfa Shaklee membantu melawaskan proses perkumuhan (buang air kecil dan besar). Jadi kiranya Alfalfa Shaklee ni macam ejen yang mengangkut keluar kotor2 dalam badan melalui sistem perkumuhan.

Omega Guard Shaklee pula ialah minyak ikan yang menjadi anti keradangan dan melancarkan perjalanan darah. Kandungan omega 3, EPA dan DHA di dalam Omega Guard Shaklee membantu merawat masalah alahan.

Sekaligus meningkatkan immune sistem badan. Jadi segala masalah alahan, kulit kering, ekzema, mudah diserang penyakit berjangkit dan asma, InsyaAllah akan hilang.

Herbal Blend Shaklee pulak boleh menolong mengurangkan rasa gatal. Jadi tak ada lah asyik nak menggaru je. Kandungan Herbal Blend Shaklee yang ada menthol tu akan buat rasa lega dan rasa sejuk je kat tempat yang gatal tu. Rasa pedih sebab luka dek kerana menggaru tu pun akan hilang tau.

Semua maklumat, keterangan produk serta testimoni pengguna yang disiarkan bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Dinasihatkan untuk berjumpa doktor/pakar perubatan jika anda menghidapi sebarang penyakit untuk tujuan konsultasi, diagnosis dan rawatan susulan.

Berminat untuk membeli produk Shaklee di atas? Atau berminat untuk membeli mana-mana produk Shaklee?

Penghantaran secara percuma atau COD di kawasan:

  • Sungai Udang Klang,
  • Teluk Gadong,
  • Kampung Delek,
  • Teluk Pulai dan kawasan sekitarnya.

Hubungi saya segera. Anda akan dapat konsultasi cara makan yang betul dengan menjadi customer saya.

Nisha.                           Call/Whatsapp : 012-5425600. Shaklee ID : 912861

Advertisements